Diete

Publiciatate



Dieta South Beach

Data adăugării: 2011-01-27 10:39:57
Adăugat de: Hristina
Autor: -

Dieta South Beach a înregistrat la scurt timp după conceperea ei un mare succes la public, și, lucru întrucâtva ieșit din comun, și la specialiști (pe care, toată lumea știe, este greu să îi mulțumești).

"Tăticul" dietei South Beach nu este un medic nutriționist, așa cum v-ați aștepta să auziți, ci un medic cardiolog, pe numele sau dr. Arthur Agatson. Nu mai insist asupra legăturii directe între o bună funcționare a inimii și greutatea corporală, interdependentă este evidentă.

Totul a început atunci când doctorul Agatson a simțit nevoia să alcătuiască o dietă menită să ajute pacienții să își îmbunătățească sănătatea inimii. Numai că în timp, efectele pozitive observate la aceștia s-au extins și asupra greutății, mai exact s-a constatat că pierderea în greutate la pacienții care urmau dieta era considerabilă, fără a se confrunta cu efectul yo-yo.

Așa se face ca dieta South Beach este astăzi pe nedrept numită dietă. Spre deosebire de dieta Atkins,South Beach poate deveni un stil de viață, și, trebuie să adaug, un stil sănătos de viață.

De ce ai nevoie pentru a trece pe modul South Beach?

În primul de voință și răbdare, dar asta nu este un lucru nou. Sunt convinsă că îl cunoști deja, de vreme ce ești în secțiunea de diete. În al doilea rând, trebuie să îți organizezi un pic mai bine timpul, pentru că va fi nevoie să îți prepari mâncarea după rețetele delicioase recomandate în carte sau pe site-ul oficial. Nu te speria, nu durează mult, iar efortul de a petrece 30 de minute în bucătărie merită, deoarece ai să înveți să gătești simplu, sănătos și mai ales…gustos.

Dieta este formată din trei faze care marchează, fiecare, un nivel la care ai ajuns (și de la care ar fi bine să nu te mai întorci).

Faza inițială - începi să scazi în greutate

Este cea mai restrictivă și va acționa ca un șoc pentru organismul tău. În această fază, care durează două săptămâni, vei renunța la toate alimentele nocive care au creat inițial nevoia de a slăbi și, mai ales, vei învăța din nou să mănânci. De data asta, corect.

Ce ai voie să mănânci: porții normale de carne (pui, vită, curcan), pește sau fructe de mare, legume, verdețuri, ouă, brânză, nuci și semințe.

Poți să te răsfeți cu salate preparate cu ulei de măsline sau să îți alcătuiești singură mese echilibrate cu ingredientele de mai sus. Ideea principală este că vei avea trei mese regulate pe zi și toate alcătuite pe baza unor alimente delicioase. Poți să iei două gustări pe zi, între mese, dacă simți nevoia. Important este să nu simți că îți este foame, pentru că acest sentiment conduce la frustrări nedorite și poate însemna eșecul dietei.

Porțiile de mâncare nu vor fi nici mai mici, dar nici mai mari. Mănâncă până simți că nu îți mai este foame, nu aștepta senzația de sațietate pentru a te opri. Creierul nostru primește întârziat semnalele de saturație, ceea ce înseamnă că din momentul în care stomacul este plin până în momentul în care simțim senzația de sațietate mai durează un pic. Partea bună este ca nu trebuie să renunți chiar la toate "viciile": ai voie să consumi cola dietetică.

Ce nu ai voie să mănânci: unele alimente din această categorie sunt restricționate doar pe durata primelor două săptămâni, prin urmare, încearcă să reziști tentațiilor de tot felul în acest timp.

Sunt interzise: orice fel de pâine, orezul, cartofii, pastele și produsele de patiserie. Nu ai voie să consumi fructe în această perioadă. Bineînțeles că și prăjiturile, bomboanele, înghețata sau produse care conțin zahăr, sunt complet interzise.

Poate că o să ți se pară nedrept, însă mai am o veste pentru tine: când vei merge cu prietenii la terasă, nu îți vei mai comanda bere sau vin. Încearcă o apă plată, deoarece consumul de alcool este interzis cu desăvârșire în primele două săptămâni.

Nu te panica! După această perioadă, vei începe să introduci treptat alcoolul (moderat) și deserturile, însă de data aceasta vor fi opțiuni sănătoase care pot fi preparate rapid în casă.

Faza a II-a - atinge-ți scopul!

Faza intermediară a dietei va ține oricât va fi nevoie, mai exact, până vei atinge greutatea dorită. Persoanele care nu vor să slăbească foarte mult sau vor doar să își îmbunătățească sănătatea prin schimbarea modului de alimentație, pot să înceapă chiar din faza a II-a.

Uită de mâncarea dietetică! Vei începe să consumi variat, însă hrana va fi aleasă din tabăra "băieților buni". Pe lângă alimentele de bază din prima faza, vei introduce carbohidrații buni.

Mai exact, este vorba despre pâine integrală, orez brun, paste integrale, fructe, cartofi dulci, dovleac și mazăre. Porțiile vor avea în continuare o dimensiune normală, și vei putea păstra și gustările (la care se adaugă și ciocolata amăruie).

Faza a III-a - fii mereu în formă!

Dieta South Beach poate reprezenta o soluție permanentă pentru a te menține în formă. Spre deosebire de dietele care te ajută să pierzi în greutate pe termen scurt, studiind și adoptând regulile South Beach, vei învăța cum să adopți și să menții un mod sănătos de viață.

Odată atinsă greutatea ideală, vei avea libertatea să mai "păcătuiești" din când în când și să variezi mai mult. Odată ajunsă aici, vei constata singură că nu mai ești la dietă, ci că ai reușit performanța (trebuie să recunoaștem că este o performanță) de a-ți schimba pe termen lung relația cu mâncarea.

Nu vei mai câștiga în greutate, pentru că vei învăța ce feluri de mâncare (îndestulătoare și gustoase) poți consuma. Practic, din întreaga ofertă de pe piață, tu vei învăța să alegi tot ce este mai bun pentru sănătatea ta.

Dieta va fi bogată în minerale și vitamine, însă vei beneficia și de acizii grași Omega3, de carbohidrați buni (vitali pentru bunul mers al organismului) și de antioxidanții prezenți în vin (consumul băuturilor alcoolice este limitat și moderat, dar ai voie, chiar ești încurajată, să consumi ocazional câte un pahar de vin).

Vizualizări: 3166

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor