Diete

Publiciatate



Dietă a la "Flintstones"

Data adăugării: 2010-11-18 17:54:24
Adăugat de: Hristina
Autor: -

Fără aer condiţionat, chimicale sau alte produse şi servicii fără de care noi, oamenii moderni, am crede că nu ne putem duce zilele, strămoşii noştri trăiau şi, pe deasupra, erau mult mai sănătoşi. Preparatele prăjite, sucurile carbogazoase, fast food sau junk food sunt unele dintre produsele care nu au ce căuta în meniul tău dacă te decizi să urmezi dieta Paleo, un regim de viaţă sănătos, până la urmă.

Ca să vezi că se poate, şi că viaţa ta se va schimba considerabil dacă mergi pe această linie, o să-ţi dau exemplul unui grup de californieni care, în ciuda faptului că mergeau frecvent la sala de gimnastică şi pretindeau că duc un regim de viaţă sănătos, nu ajungeau la rezultatele mult dorite. Aceştia și-au impus că timp de 9 săptămâni să mănânce asemenea strămoşilor noştri, fără produse procesate industrial, fără desert după masă sau fără sucurile carbogazoase...

Te întrebi care au fost rezultatele? Ei bine, Rick Larson - unul dintre cei implicaţi în acest demers, spune că niciunul dintre "competitori" nu a înregistrat vreun eşec. Ce au mâncat ei? Carne, legume, fructe, seminţe... Ţi se pare că nu e nici o diferenţă faţă de ce consumi tu în prezent? În continuare o să înţelegi că nu ai dreptate.

Principiile de bază ale dietei Paleo

În primul rând această dietă nu-ţi permite să iei suplimente alimentare şi explicaţia este cât se poate de simplă: datorită faptului că nu ai voie să consumi decât produse proaspete, naturale, este clar că organismul tău are la dispoziţie toate vitaminele şi mineralele de care are nevoie. În plus, recomandarea specialiştilor care au pus bazele acestui regim de viaţă este să mănânci cantităţi moderate, de fiecare dată când îţi este foame. Plictiseala şi rutina nu au ce căuta în viaţa ta de "iubitoare a mâncării" pentru că îţi poţi folosi imaginaţia şi te poţi juca cu reţetele, astfel încât regimul Paleo să devină un stil de viaţă pentru tine.

Fibrele solubile, vitaminele antioxidante Omega 3, grăsimile monosaturate şi carbohidraţii cu un nivel glicemic scăzut vor deveni cei mai buni prieteni ai tăi.

Pentru că tot a venit vorba despre prieteni, iată o listă cu o parte dintre "ei":

• Dacă nu reuşeşti să-ţi procuri vânat la fiecare masă, aşa cum ar fi de preferat, poţi recurge foarte uşor la carne de pasăre sau vită.
• Peştele proaspăt, interzis cel congelat.
• Fructele de mare sunt, de asemenea, extrem de bune pentru tine - scoici, creveţi, midi sau calmari.
• Vorbeam mai sus de legume, nu te limita, poţi consuma, în special, tot ce este crud - morcovi, napi şi gulii.
• Acelaşi lucru şi la fructe - mere, ananas, banane, struguri. La acest capitol nu prea există restricţii pentru că fructele sunt sursele principale de energie.
• Ouăle sunt, din nou, extrem de indicate.
• Nucile - migdale, fistic de Macadamia sau nuci pecan.
• Din dieta ta nu trebuie să lipsească seminţele sau rădăcinoasele.
• Apa şi ceaiul verde organic.


Prietenii ca prietenii, dar să vedem cine sunt duşmanii:

• Pe primul loc, fără doar şi poate, se află zahărul, oţetul, sarea, uleiul prelucrat, alcoolul şi băuturile acidulate.
• Apoi trebuie să le spui adio cerealelor - pâine, paste făinoase, orez, dar şi produselor din soia, făina de soia sau tofu
• Leguminoasele precum fasolea boabe sau lintele sunt, de asemenea, interzise.
• De alimentele fermentate, murate sau de lactate nu prea ai voie să te atingi.
• Acelaşi regim îl au şi legumele care conţin amidon, cum sunt cartofii, sau arahidele.
• Ţi-am spus de junk food? E clar că aşa ceva nu ai voie.

Nu consumi, dar înlocuieşti... Cu ce?

Multe dintre produsele pe care le-am trecut în lista "duşmanilor" pot fi înlocuite cu cele din lista "prietenilor". La asta nu te-ai gândit, nu? De exemplu, sarea o poţi înlocui cu praful de chili sau cu sucul de lămâie. Făina albă sau cea de soia poate fi înlocuită cu succes de făina de nuci şi migdale sau alune. În loc de zahăr, miere sau cu sirop de arţar, iar oţetul se poate "transforma" în suc proaspăt de lămâie.

Ca să dai gust mâncărurilor pe care le prepari nu-ţi fie teamă să foloseşti, din plin, usturoi, piper sau oregano, iar la dulciuri mergi fără teamă pe scorţişoară, nucşoară sau vanilie.

În loc de concluzie!

Dieta Paleo există din anii 1980, însă a intrat in vizorul marelui public în anul 2002 când a fost lansată cartea "The Paleo Diet: Lose Weight and Get Healthy by Eating the Food You Were Designed to Eat" (Pierde în greutate şi fii mai sănătos, hrănindu-te cu mâncarea potrivită pentru tine), scrisă de Loren Cordain, profesor la Universitatea din Colorado. În carte, Cordain vorbeşte despre cum a descoperit această dietă şi care au fost rezultatele asupra organismului său.

"Pentru prima dată în viaţă, am început să mă simt sănătos, nu am mai avut probleme respiratorii, iar problemele mele cu artroza au dispărut. În plus, uluitor sau nu, dintr-o dată am simţit că am mai multă masă musculară", declară profesorul, citat de Healthkey.com. "De atunci mănânc ca un om preistoric".

Acneea, durerile menstruale, artrita sunt probleme medicale care pot fi rezolvate cu dieta Paleo.



Vizualizări: 2436

Comentarii:


Adăugaţi comentariu:

Introduceţi suma ciferelor